Rankhyttan

Karin fyllde år, så jag tog med henne på en överraskningstur. Till Rankhyttans herrgård.
Det var såååååå himla myyyyyysigt!

När vi kom dit fick vi uppgraderat till sviten i herrgården istället för rum i annexet, för de hade inte så många gäster. Så gick vi till deras spa å fick varsin 75minuters helkroppsmassage! badade bubbelpool och bastu och bara myste..
Sen var det middag, jättefint och mysigt uppdukat för bara oss i en sal på herrgården, å så underbart god mat.
Potatisgratäng med fläskfile och kantarellsås. pannacotta till efterrätt... å så ett glas italienskt rött på det.
Sen gick vi en promenad i de fina omgivningarna å sen en upptäcksfärd i källarvalven under herrgården... Lite läskigt då det spökar där, men vi träffade inte på nån.

Det är så häftigt med gamla saker. I kungsladan som är 500 år gammal hade folk som varit där ristat in sina namn.. fanns från 1520...så kul att tänka på alla som varit där innan. Å så fanns det gamla gästböcker på herrgården den tidigaste jag såg var från tidigt 1800tal.

Efter en god natts sömn och en fin frukostbuffé åkte vi hem.
Behövs lite rekreation för en billig penning, så åk till rankhyttan. Jag kommer åka tillbaka!

Nu ska jag ut i solen, för man måste ta vara på den!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0