Vädret.


Jag funderar mycket nu för tiden. Som R skulle säga; FÖR mycket. Men jag tror inte det, faktiskt. Ibland måste man fundera mer, å ibland flyter livet mer på utan att man funderar. Jag tror att ödmjukhet bottnar i funderingar. Självkännedom gör det iallafall helt säkert!

Idag funderar jag över vädret. Att här om dan var jag jätteglad, å då var det soligt och fint ute. Å nu är jag inte så glad, å nu regnar det ute. Humöret verkar följa vädret, eller är det tvärt om? Är det vädret som följer humöret?
Om jag är ego och tänker att världen snurrar kring mig, så kan nog vädret följa humöret... Mina grannar är med all sannolikhet inte ledsna hela bunten, å det regnar ju hos dem också...  Det kanske mer är så att jag inte upplever detta regn som ett ljust och lätt sommarregn, för att mitt humör inte är glatt?

Så allt det där pratet om vädret, kanske inte är så tokigt ändå?


Förresten så märkte jag idag att vi går mot mörkare tider. Sånt märker man när man jobbar kväll å ska ta sig hem själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0