Syster Ida.

Shit pommes.. Igår så stod jag bakom ett skynke på en sal, å hjälpte en patient, å så hörde jag undersköterskan prata med en patient. Hon sa "Jag får kolla det med syster Ida". Å då skog det mig, att det är ju jag... Jag är syster Ida, som ska lösa problemen, som ska stötta undersköterskorna, som ska ronda, som ska svara på de knepiga frågorna och ta hand om de anhöriga. Sen när jag kom hem så låg examensbeviset i brevlådan också, så nu finns det på papper. Jag ska skicka in legetimationsansökan till socialstyrelsen för att få det, men det är liksom på riktigt nu.
Jag kommer säkert ha dessa uppenbarelser hela året ut, men just nu blir jag alldeles till mig när jag kommer på att det är jag som är sjuksköterskan.

I helgen ska jag och R åka till mina föräldrars sommarstuga å ha myshelg.. Undrar vad jag ska packa.. Dator och DVDfilmer eftersom det ska bli regn. Längre har jag inte kommit än. Badkläder?
Jordgubbar och bubbel ska iallafall inhandlas, för det är inte alltid som det är myshelg =)

Vad ska man göra på midsommar då? Jag är ju för 17 ledig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0